zondag 8 mei 2011

Atsede in haar winkeltje




Ik ben Atsede Biza. Ik ben een weduwe en woon samen met 8 familieleden. Voordat ik deze kans kreeg van FSA, zat ik moeilijk en kon ik nauwelijks rond komen van wat werk hier en daar. Ik kon mijn familie nauwelijks van eten voorzien en het leven leek hopeloos.

Gelukkig kreeg ik de kans om FSA te leren kennen die me de gelegenheid gaven via hun  “Inkomens Ontwikkeling Project”. Met vijf van mijn collega’s volgde ik een 5 dagen durende cursus over simpele bedrijfsvoering en over hoe met geld om te gaan. Ook kreeg ik Birr 550 (25 Euro).

Met dit geld begon ik mijn eigen bedrijfje met de verkoop van verse groenten, huishoudelijke artikelen gemaakt uit klei, en voedselwaar in mijn eigen buurt.
Met het inkomen wat ik nu genereer kan ik:
  • de grote familie die ik heb onderhouden, en kunnen we meerdere keren per dag eten.
  • het geld betalen voor de huishuur
  • spulletjes voor mijn huis kopen, zelfs een kast, een TV en een DVD speler
  • mijn kinderen regelmatig naar school sturen en hun voorzien van ’n school uniform, boeken, schriften, pennen etc.

Kortom: ik ben goed af en hoef mijn familie nu niet meer de straat op te sturen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten